I Oбразовна делатност, подразумева пре свега: а) темељније упознавање талентованих средњошколца са различитим облицима српске културе и њеним развојним током. Посебан значај се придаје проучавању српског језика, књижевности, традиционалне световне и духовне, уметничке и популарне музике и других облика народне и савремене популарне културе (филм, стрип, телевизијске серије, интернет...); б) рад са младима из дијаспоре кроз учење језика и упознавање са различитим видовима националnе културе; в) огранизовање радионица посвећених креативном писању за надарене средњошколце и студенте, у сарадњи са Културним центром из Лознице који је те радионице и раниje организовао; г) огранизовање семинара о медијској писмености за ученике средњих школа ради упознавања са темељним појмовима везаним за визуелне медије (филм, телевизију, итд.) и извођачке медије (театар, опера), уз укључење аспеката књижевности и других облика писаних медија (драмски текст и сценарио), чиме би се објединили историја медија и елементарне теоријске поставке структуре исказа, природе језика, граматике, реторике или стилистике визуелних медија; г) организовање курсева функционално-академске писмености ради побољшања писмености у школама, на факултетима, штампаним и визуелним медијима.
II Образовно-истраживачка делатност везана је: а) за студенате основних и мастер студија српског језика и књижевности, музикологије, етнологије, етномузикологије, антропологије, културологије, теорије уметности и медија, а одвијала би се путем семинари на којима би се проучавали различити сегменти и аспекти наведених научних дисциплина, пре свега они неукључени или мање заступљени у студијским програмима матичних факултета. На семинарима ће се полазници упознавати са теоријом и методологијом истраживачког рада и обучавати за рад на терену (прикупљање, селекцију и обраду грађе). У реализацију обаразовно-истраживачке делатности центра биће укључени и стручњаци из Културног центра „Вук Караџић“ из Лознице. За студенте српског језика и књижевности, посебно оне који се опредељују за фолклористику као и студенте eтномузикологије, етнологије, антропологије Образовно–културни центар у Тршићу требало би да буде обавезни део истраживачког рада на терену; б) за преводилачке радионице за стране студенте славистике, на којима ће студенти, преводећи са страног на српски језик или са српског на страни, бити у прилици не само да боље науче језик већ и да боље упознају културу српског народа; 3) за семинар дигиталне хуманистике, као ново научно поље у коме се информационе технологије примењују у проучавању језичког, књижевног, етнографског, визуелног и других облика културног наслеђа, на којима ће се полазници оспособити за разумевање и креирање садржаја из хуманистике у дигиталном окружењу. Како је место одржања семинара Тршић, родно место Вука Караџића, окосницу грађе ће чинити Вукови речници, збирке народних песма, приповедака и пословица.